onsdag, juni 16, 2010

Nødrop fra kirgisisk baptistpastor: Etnisk rensning pågår!

Vi har mottatt et nødrop fra våre trossøsken i Kirgisistan. En baptistpastor, som vi av sikkerhetsmessige hensyn ikke kan bringe navnet på, har vært øyenvitne til grusomme hendelser. Pastoren mener det pågår en etnisk rensning i landet. Han forteller om hauger med lik i gatene i byen Osj, som nesten er brent ned, og om store grupper av sårede mennesker.

Det er kirgisiske bander som går løs på usbekerne som bor i dette området. Baptistpastoren forteller at russerne som bor i området så langt er spart, men han mener det bare er et tidsspørsmål før også disse blir angrepet.

På grunn av disse grusomme handlingene er det også deler av landet hvor det nå er matmangel, og folk sulter. Han anmoder verdenssamfunnet om å gripe inn før en stor katastrofe finner sted, og han henstiller til alle kristne om å be for Kirgisistan.

Jeg lar oppfordringen gå videre til alle våre lesere.

Se også:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10001661

http://www.vl.no/verden/article59504.zrm

1 kommentar:

Anonym sa...

Jesus HØRER dem som elsker ALLE mennesker.Elsk din fiende.
Man kan elske det Gud har skapt i alle uten å akseptere handlingene.

Nå kan Jeg be i Jesus ånd for dem som lider på jorden.

Far du som har skapt alle både onde og gode ,berør deres hjerte så dem åpner sine stenhjerter tilsin broder i nød.
Jeg vet du ikke har så mange kristene som forsår hvordasn du kan gå inn i stnhjertet å forvandle det.Jeg Far har tro på at for deg er alt mulig .Min tillit og tro til deg er fulkommen hel og ekte.

Jeg ber også for bønneledere i Norge og verden at dem fult ut får ditt hjertelag at du må omskjere hjertene så dem virkelig kan føle den nåd du kjenner over ALLE din barn.

Jesus slutt å grått over at dem ikke kjenner din kjærlighet.Dine tårer er helllige som dem hellige tørker opp å legger til sitt hjerte.
Jesus jeg hører ditt nødrop for verden der du ser smerte og lidelsen i dem som elsker deg.
I Dittt navn legger jeg frem denne bøn mot alle jordens ånds makter som prøver å hindre dine ord å komme frem i hjertene.
Jesus la dem som kaller seg din ikke ta anstøt av din kjærlighet som elsket soldaten på veien til korset for du så Hans frelse senere når hjerte kjennte hvem du er.
Jeg står ved dit kors selv om dem mannelige disipplene fornekter deg for dem har frykt for din kjærlihet som trosser hat og dødens makt.
Jesus du er min eneste sanne venn.

I kristus