tirsdag, juli 13, 2010

Burmesisk pastor fengslet - forkynte evangeliet og fem fanger ble kristne

I dag tidlig samtalte jeg med en pastor for en fribaptistmenighet i Burma via Internett. Det har gått noen dager siden jeg hadde kontakt med ham, og jeg bekymret meg litt over det, for vi har hatt daglig kontakt med hverandre den siste tiden. Nå kunne han fortelle meg at han har sittet fengslet i tre dager!

Min venn var på vei ut i provinsen for å møte noen kristne der. Med seg i baggasjen hadde han noen sangbøker og Bibler. Dette ble oppdaget, og min venn ble øyeblikkelig arrestert.

I tre dager satt han fengslet, og i fengslet ble han slått og mishandlet fire ganger. Da jeg snakket med ham i dag tidlig var han nettopp sluppet fri.

Men historien stanser ikke her. I god kristen tradisjon forkynte min venn evangeliet i fengslet for de innsatte, noe som resulterte i at fem av de innsatte tok imot Jesus som sin Frelser og Herre.

Min pastorvenn, som jeg av sikkerhetsmessige årsaker ikke kan oppgi navnet på, ber oss om å be for ham og menigheten.

Bildet viser en fribaptistmenighet et sted i Burma.

Ingen kommentarer: