søndag, juli 11, 2010

Hva er mer fornemt enn å være i Guds nærvær?

Hver dag mottar jeg et bibelord og et sitat fra en av ørkenfedrene fra pave Shenouda, Den koptisk ortodokse kirkes øverste leder. Disse bibelordene og sitatene er svært ofte til stor velsignelse for meg. I går ble bibelordet fra Hebr 10,35 ledsaget av et ord av den hellige Nilos av Sinai (ikonet), en av disiplene til Johannes Chrysostomos. Dette sitatet synes jeg var så bra at jeg har forsøkt å oversette det til norsk, for å dele det med bloggens lesere:

"Ikke bekymre deg eller bli sorgfull fordi Gud ikke besvarer dine bønner med det samme.

Gud ønsker å lære deg utholdenhet i bønn og tålmodighet når du står foran Ham, for hav er mer fornemt enn å stå i Guds nærvær og tale med Ham og ha fellesskap med Ham?"

Lurer du på hva som står i Hebr 10,35, så kan jeg avsløre det for deg:

"Kast derfor ikke bort deres frimodighet, som har stor lønn."

Måtte Herren rikelig velsigne Kristi oppstandelsesdag for deg!

Ingen kommentarer: