onsdag, juli 07, 2010

Startet dagsenter for barn av enslige mødre

Et akutt og desperat behov for billige barnepass-plasser blant svært lavtlønnede i Santa Cruz i Bolivia, fikk åtte anabaptiske forsamlinger til å gå sammen om et dagsenter for barn.

Yasara Yucra, som arbeider som kelner på en restaurant, er overlykkelig over det nye tilbudet:

"Nå kan jeg arbeide, samtidig som jeg vet at barnet mitt oppholder seg på et trygt sted og blir godt tatt vare på. Hadde det ikke vært for dette tilbudet måtte barnet mitt ha vært alene hjemme.

Dagsenteret som blir støttet økonomisk av Iglesia Evangélica Menonita Boliviana og Mennonitenes Sentralkomitee, har for tiden plass til 74 barn, fra 56 forskjellige familier. I mars i år flyttet de inn i en ny bygning, som er svært godt egnet til formålet. De fleste kommer fra familier med en enslig mor. Barna får mat, masse tid til lek, litt opplæring og får selvsagt høre om Jesus!

Bildet er fra dagsenteret i Santa Cruz, Bolivia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg venter spent på fortsettelsen av serien om frukten av Helligåndens arbeid!
Ønsker deg ellers en flott og velsignet dag!
Tove O