mandag, august 09, 2010

30 i bønn for den muslimske verden

På onsdag innledes Ramadam, muslimenes fastemåned. Samme dagen innledes årets 30-dager i bønn for den muslimske verden. Det er 19. gangen at denne målrettede bønnekampanjen finner sted. Millioner av kristne vil delta verden over, og jeg håper at blant dem vil mange av denne bloggens lesere være med!

I forbindelse med årets forbønnsaksjon for den muslimske verden er det laget et eget hefte. Du kan ringe 64862080 og bestille heftet hos KABA (Kristent arbeid blant arabere).

Målet med denne bønneaksjonen er at mange muslimer skal få oppleve hvem Jesus virkelig er. Samtidig ber vi for misjonærer og misjonsarbeidet som pågår i mange muslimske land. I forbindelse med disse bønnedagene ber vi også for kristne som blir forfulgt i muslimske land.

1 kommentar:

Anonym sa...

I bønn følte jeg hvordan Jesus frydet seg over bønnene om å la Hans kjærlighet få bolig iblant Islams folk.Jesus viste meg at Den Hellige Ånden reiste inn i hjertene på dem som tok imot Hans kjærlighet.Jesus la på hjertet at "fiender" kun kan vinnes med å bryte ned stein hjertet som stenger for Guds kjærlighet.Han viste hvordan hjertene åpnet seg når dem møtte kristenes kjærlighet på jorden.

Det var så godt å se at Jesus kan ha noe å fryde seg over i all den smerten som Han nå står oppe i her i verden.

Jeg kjente tårene i øynene når jeg så hvor mye det betyr for Jesus at vi ber for verden.

Håper at mange menigheter tar til sitt hjerte hvor stor glede dette gir Jesus som jeg ikke kan beskrive i ord for det er så sterkt.
Det er Hans kjærlighet Han ønsker vi skal be komme til dem med steinhjerter i verden som skal få kjenne Han så dem senere søker den fysike familie på jorden.

Jesus ber alle som er med i bønnen at dem skal frimodig be om å bli fylt med Den Hellige Ånds fulle fylde for Han elsker dere venner som ber for verden.

Jesus minner meg på at selv om det er ledere med hat SÅ ELSK FOLKET for dem lider vet Bjørn Olav som kjenner så mange som lever i smerte.

Takk Jesus for at du lar dine på jorden få lov å delta i ditt arbeide som er en så stor ære at jeg folder mine hende og går på kne for å takke deg kjærlighetens Herre i takk

Broderlig i Kristus