fredag, september 24, 2010

Direkte fra Jerusalem

Det var fantastisk å se direkte fra åpningen av Løvhyttefesten i Jerusalem i går. Vanligvis ser ikke jeg på TV Visjon Norge sine sendinger, men jeg tar av meg hatten for Jan Hanvolds døgnet rundt sendinger fra Israel i disse dager. Jeg har hatt gleden av å være i Israel i forbindelse med Løvhyttefesten, og første gangen sammen med Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem. Det glemmer jeg aldri. Opplevelsen av å komme til Israel er spesiell, og jeg skulle så gjerne ha vært der i år også. Men kanskje neste år i Jerusalem?

Internasjonale Kristne Ambassade feirer 30 års jubileum i år, og denne organisasjonen har virkelig fått være både en døråpner for mange til å se at Gud står bak sine evige løfter til Israels land og folk, og samtidig har de hjulpet så mange jøder både med å gjøre aliyah og støtte dem når de har kommet tilbake til Løftets land. Du vet at om Gud skulle ha endret på de løftene Han har gitt jødene, så ville Han ikke være til å stole på. At Gud holder sitt ord og sine pakter med jødene er en garanti for at Han er til å stole på! Med evig kjærlighet har Han elsket sitt folk, og Han gjør det fortsatt.

Israels fiender er mange i vår tid. Jeg er glad for å være en av vennene.

Om det ikke ble en reise til Løvhyttefesten i år, så vil det bli det en gang i fremtiden. Du vet at i tusenårsriket så skal alle reise opp til Jerusalem. Hos profeten Sakarja heter det:

"Alle de som blir tilbake av alle de hedningefolk som angrep Jerusalem, skal år etter år dra opp for å tilbe Kongen, Herren, hærskarenes Gud, og for å delta i Løvhyttefesten." (Sak 14,16)

I mellomtiden skal jeg så langt det lar seg gjøre følge med på TV sendingene fra årets Løvhyttefest.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.kolportoren.com/2010/09/varfor-stalla-lidandet-det-ena-mot-det.html