mandag, november 08, 2010

Når Gud overrasker med gaver - gjennom barn og voksne

I går opplevde jeg noe fantastisk flott! De siste årene har jeg hatt privilegiet å få tale i Sannhetens Ord Bibelsenter i Slemmestad. Det er en menighet jeg har lært å sette stor pris på. Kontakten med lederskapet og menighetens medlemmer betyr mye for meg. Menighetens fantastiske kor er kjent for mange, ikke minst gjennom ulike Israelskonferanser rundt om i Norge. Det som kanskje ikke er like kjent er at menigheten også har et flott barnekor. Dette barnekoret fikk vi oppleve i går. Etter gudstjenesten kom barna - som hadde hatt egen samling under min preken - bort til meg, den ene etter den andre med tegninger de hadde tegnet til meg. Det var rørende. Og så flotte tegninger som det var. Flere hadde tegnet Jesus på korset. Mens vi satt å spiste banket det på døra der hvor vi satt, og inn kom en gutt - jeg tror han var seks - for han hadde ikke fått gitt meg tegningen sin, før han skulle hjem. Når han hadde gitt meg den flotte tegningen, så ville han synge en sang - en lovsang på engelsk! Da kom tårene.

Det gjorde de også når en av menighetens medlemmer ville gi oss et aldeles nydelig maleri av Lammets bryllupsmåltid. Han hadde kjøpt dette i utlandet, og hadde nettopp fått det innrammet og hengt det på veggen. Da opplevde han at Herren talte til ham om at jeg skulle ha maleriet. Det ble veldig spesielt, for den siste tiden har jeg vært opptatt med Åpenbaringens bok om nettopp Lammets bryllupsmåltid. Det som vi en dag skal nyte i himmelen:

"Igjen ropte de:
Halleluja!
Røyken fra henne stiger opp i all evighet.
4 De tjuefire eldste og de fire skapningene kastet seg da ned, tilba Gud som sitter på tronen, og sa:
«Amen. Halleluja!»
5 Og fra tronen lød det en røst:
«Pris vår Gud, alle hans tjenere,
dere som frykter ham, både små og store!»
6 Da var det som jeg hørte lyden av en stor skare, et brus av veldige vannmasser og et drønn av mektige tordenbrak. De ropte:
«Halleluja!
For Herren vår Gud, Den allmektige,
er blitt konge!

7 La oss glede oss og juble og gi ham æren!
For tiden for Lammets bryllup er kommet.
Hans brud har gjort seg i stand,

8 og hun har fått en drakt av skinnende rent lin.»
Linet er de helliges rettferdige gjerninger.
9 Og engelen sier til meg: «Skriv: Salige er de som er innbudt til Lammets bryllupsmåltid.» Og han la til: «Dette er Guds sanne ord.» (Åp 21,3-9)

Nå skal maleriet få hedersplassen i stua vår, og barnetegningene skal få plass i bønnekapellet vårt, slik at mange kan få se dem.

Det var virkelig en velsignelse å få både tegningene og maleriet. Må Herren rikelig velsigne de glade giverne. Og må Gud velsigne barna, ungdommene og de voksne i Sannhetens Ord Bibelsenter. Denne menigheten står virkelig for Guds ord i en mørk tid, og de er virkelig sannheten tro, selv om det har kostet dem mye. Jeg er glad for å være en av deres venner, og det er en stor glede for oss hver gang vi blir invitert dit.

Bildet av meg er tatt i forbindelse med et møte i Sannhetens Ord bibelsenter for noen år siden.

3 kommentarer:

mona rolid sa...

wow skjønner godt at tårene kom, mine kom av å lese innlegget. Høres ut som en inderlig god menighet å tilhøre

Biskop Kyrillos sa...

Vill i ödmjukhet dela din glädje med dessa dina vänner.

Anonym sa...

Et herlig vitnesbyrd Bjørn Olav.Slike ting gjør inntrykk på oss,og spessielt når man ser at små barn er glade i Jesus.Guds rike velsignelse for dagen :-)
Jorunn