mandag, januar 17, 2011

Rotfestet i stormen

I dag kommer disse ordene meg i møte fra Salme 1,3:

"Han skal være lik et tre, plantet ved rennende bekker. Det gir sin frukt i sin tid, og dets blad visner ikke. Alt det han gjør, skal han ha lykke til."

Bror Roger av Taize skriver:

"Lykkelige e de som kan gjøre denne bønnen til sin egen:

Kristus, Du ser hvem jeg er. Det er viktig for meg å ikke skjule noe i mitt hjerte for Deg. Du har selv vært et menneske. Og når jeg kjenner meg splittet, kommer mitt tørstende hjerte til det punkt at det sier til deg: Gjør meg i stand til å leve mitt liv rotfestet i Deg, Jesus Kristus; foren Du mitt begjær og min tørst."

Det er gode ord å ta med seg dit jeg skal i dag, nemlig på sykehuset, hvor jeg skal tilbringe nærmere seks timer i en hjerteutredning. Takk for forbønn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har hatt deg i mine tanker og bønner idag...
Tove O