søndag, januar 23, 2011

Sykdom kan være en mulighet til å ofre seg for Jesus

Ennå en gang lar jeg meg fascinere, begeistre og utfordre av Lillesøster Magdeleines (i blått på bildet) radikale etterfølgelse av Jesus. Til tross for alvorlig sykdom - hun led i mange år av tuberkulose, hadde en alvorlig artritt kombinert med muskelsvinn i skulderen - gav hun alt for Jesus, og de aller minste i samfunnet. Hun sa:

"Jeg var bekymret fordi livet dirret i meg. Jeg forstod ikke at sykdom og lidelse på ingen måte er unyttig, at de tvert imot kan bety en makeløs og fruktbar mulighet til å ofre seg selv og til å tjene ... Jeg vet bedre enn noen gang at jeg ikke er noe, at jeg ikke duger til noe, men at Herren hadde en plan med meg da Han tok meg ved hånden ... ikke for min egen skyld ... Han lar meg beholde alle mangler og feil. Jeg er som et ødelagt og rustent redskap som allikevel er i stand til å sende sterkstrøm videre, uten å holde noe tilbake."

Når mennesker møtte henne og så henne lidelse, svarte hun:

"Alt er mulig for den som tror, for den som elsker. Jesus er de umuliges Mester."

Ingen kommentarer: