søndag, februar 13, 2011

Helliget vorde Ditt navn

Etter å ha lest John Piper (bildet) i dag har jeg bestemt meg for å gjøre hans bønneemne til mitt eget.

Pastoren for Betlehem Baptist Church i Minneapolis spør om hvilken bønn vi stadig vender tilbake til, når vi ber for oss selv.

"Mine forandrer seg veldig lite fra år til år. Ulike ord kommer til meg over ting jeg har grunnet på sentrale ting i Guds ord. Men jeg vender alltid tilbake til ordene fra Matt 6,9: "Helliget vorde ditt navn!"

Måten jeg ba denne bønnen på denne morgenen var slik:

"Far, gi meg å leve med hensikt og utilsiktet på en slik måte at jeg helt og holdent ærer ditt navn i manges hjerter, på så mange steder og tider, som er mulig i følge Ditt vise råd og suverene kraft."

Jeg vil leve for å ære Faderen, Sønnen og Helligånden. Derfor vil jeg heretter med mye større tyngde be: "Helliget vorde ditt navn."

Ingen kommentarer: