søndag, oktober 30, 2011

Gode venner på reise i Israel

To gode venner og kollegaer, Egil Glemmestad (til venstre), som er pastor for Filadelfia Gjøvik og Ulf Magne Løvdahl, pastor for Trondheim og Oppdal baptistmenigheter, er i Israel for tiden. Her ber de for noen av de som deltok i søndagens gudstjeneste i Hjemmet til Jesus - Kongen, baptistmenigheten i Nasaret, hvor en annen god venn, Saleem Shalash er pastor. Dette er en arabisktalende menighet, som det siste året har sett mange komme til tro, er blitt døpt og lagt til menigheten.

Ruth Hedvig og Ulf Magne Løvdahl er reiseledere for en gruppe fra Oppdal og Trondheim, som er i Israel som vil oppleve de bibelske stedene og vandre der hvor Jesus har vandret. Jeg har ikke noe informasjon om hvordan det går med dem, men Saleem sendte ut noen bilder fra søndagens gudstjeneste, og jeg deler dem med bloggens lesere for jeg vet at mange av dem kjenner til Israelsturen.

Det er flott med alle som reiser til Israel for å oppleve landet og folket. De trenger det i en tid som denne. Jeg skulle så gjerne ha vært der igjen.

Pastor Saleem Shalash kommer til Raufoss hvor han skal tale i et møte i Raufoss baptistmenighet fredag 11.november. Han vil også tale på møter på sørlandet. Jeg skal komme tilbake med flere opplysninger om dette senere.

1 kommentar:

Bjørn Olav sa...

Til deg som skrev en anonym kommentar: Det du påstår stemmer ikke.