onsdag, november 30, 2011

Bloggen har passert en million besøkende

Da har denne bloggen med god margin passert en million besøkende! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var mulig. Bloggen ble startet opp i 2006, og har fra første stund hatt et jevnt tilsig av lesere. De siste årene har det vært en markant økning, og i dag besøkes bloggen av bortimot 20.000 i måneden.

Flesteparten av leserne er selvsagt norske, siden jeg skriver på norsk, men bloggen har faste lesere i alle verdensdeler, og ukentlige gjester fra USA, Canada, samt ulike europeiske, asiatiske og afrikanske land. Oversetterprogrammer gjør det jo mulig å få med seg det vesentligste innholdet. I dag oppdateres bloggen minst en gang om dagen. Enkelte dager flere ganger. Den er en salig blanding av nyheter, kommentarer og oppbyggelig stoff. Ved siden av denne bloggen driver jeg også Martyrkirkens Venner, som nå kun finnes på Facebook, en side som har fått over 1000 medlemmer siden jeg startet opp, 13. august i 2008.

Det finnes også to andre blogger: http://www.monastisk.blogspot.com som er en blogg som omhandler mer spesialisert stoff relatert til kirkehistorie, hagiografi, liturgi og den nymonastiske bevegelsen. Siste gren på familietreet er: http://www.fastebloggen.blogspot.com som er ment å være en praktisk hjelp for de som vil følge de ulike fastene i kirkeåret. Der finner du oppskrifter, praktisk veiledning og bakgrunnsartikler om kirkeårets faster.

Takk til alle som stikker innom, takk for alle oppmuntrende brev, eposter, kommentarer og ikke minst forbønn. Det siste er jeg helt avhengig av.

Så langt helsa rekker vil hovedbloggen - den du nå leser - fortsatt bli oppdatert daglig. Det er ikke slik at jeg personlig er enig i alt det jeg legger ut av artikler. Slik bloggen fungerer i dag er den også en nyhetsblogg. Her finner du nyheter fra mange ulike kirkesamfunn, og da nyheter du vanligvis ikke finner i den kristne dags- eller ukepressen. Jeg har vært først ute med en rekke nyhetssaker, som den kristne dags- eller ukepressen så har laget oppslag på. En av årsakene til dette er at jeg har et veldig godt kontaktnett innen den internasjonale forbønnsbevegelsen. Disse kontaktene er også godt orientert om det som skjer blant forfulgte kristne.

Ingen kommentarer: