søndag, november 20, 2011

Her finner du dagens preken fra Råde frikirke

Det har vært en innholdsmettet søndag! I formiddag talte jeg i Råde frikirke (bildet), noe jeg har sett frem til lenge. Det skulle egentlig ha besøkt denne i menigheten forrige vinter, men ble akutt syk og ble innlagt på intensivavdelingen på sykehuset. Nå var muligheten der igjen, og det var en fin og svært ungdommelig forsamling jeg kom til. Gode lovsangere tok oss med inn i tilbedelse, og vi fikk del i nattverden sammen med denne gudstjenetefeirende forsamlingen. Jeg talte om Gud som den store veveren. Talen er tatt opp, og du kan lytte til den her:

http://www.radefrikirke.no/pics/Taler/20111120_boh.mp3

Etter gudstjenesten var vi sammen med ekteparene Krogstad/Stærk. Det er godt å dele fellesskap rundt et godt måltid mat, og snakke om det som hører Guds rike til.

Vel hjemkommet til Gjøvik rakk jeg Taize-gudstjenesten i Engehaugen kirke. Det er noe jeg også har sett frem til, men det har aldri lagt seg slik til rette at det har latt seg gjøre. Det er noe med disse enkle Taize-sangene, med sitt sterke innhold, som rører meg så djupt. Fint var det også å ta del i nattverden sammen med de mange ungdommene som hadde funnet veien til denne kirken denne søndagskvelden.

Ingen kommentarer: