søndag, mai 27, 2012

God respons og åpenhet på bønneseminaret i Bamble frikirke

Når dette skrives så er seminaret i Bamble frikirke (bildet) over, og gudstjenestefeiringen i morgen, 1.pinsedag, gjenstår.

Jeg var veldig overrasket over at så mange deltok på bønneseminaret, en slik strålende og varm pinseaften. Det ble mange gode samtaler i pausene, og en svært åpen og mottagelig forsamling å snakke til. Må si at May Sissel og jeg trives veldig godt blant de mange, flotte medlemmene av Den evangelisk lutherske frikirke, som vi har møtt ulike steder i landet. En åpenhet for Den Hellige Ånd, en tørst etter Gud og en raushet i møte med mennesker. Slik har vi opplevd denne delen av kirkefamilien. Det var også fint å oppleve å møte lesere av bloggen! Takk for at dere tok dere tid til å komme til Bamble denne dagen! Håper dere hadde noe igjen for å være med.

Jeg talte både om den prosessen vi opplever når Gud blir taus og vi ikke opplever bønnesvar, og hvordan vi kan leve med våre hverdager, og samtidig be. Det siste temaet fortsetter jeg på under 1.pinsedagsfeiringen i morgen.

Nå er natten her, og vi går til ro, spente på hva Gud vil overraske oss med under gudstjenesten i morgen. Jeg gleder meg til den.

Ingen kommentarer: