fredag, juli 06, 2012

Gwen Wilkerson har gått hjem til Gud

Så er også Gwen Wilkerson hjemme hos Herren. Hun overlevde de store kvestelsene etter den tragiske bilulykken deres hennes mann, David Wilkerson, ble drept. Sakte, men sikkert kom hun seg etter skadene, men ikke helt. I 58 år hadde hun og David levd sammen som ektepar, da David gikk hjem til Herren i april i fjor.

Mens hun lå på sykehuset og gjenfant styrke var hun så opptatt av sykepleierene som stelte henne, og alle de som var rundt henne. Hun gav bort mange eksemplarer av boken sin, i et håp om at de gjennom den kunne finne Jesus som sin Frelser. Hennes eget syn var dårlig, men familien byttet på med å lese for henne. Hun ville hele tiden høre om Jesus, og lengtet etter å komme hjem til himmelen. Gwen Wilkerson var kjent for sin urokkelige tro og forvissning, selv når det stormet rundt henne. Hun hadde som kjent kjempet mot en kreftsykdom i mange år.

Full av fred og forventning døde hun stille og fredelig 81 år gammel, 5.juli.

1 kommentar:

Kjell Andersen redaktør sokelys.vom sa...

Trist og samtidig godt å vite at Davids elskede kone er dradd hjem. Dette er et ektepar som jeg aldri har møtt, men jeg ble liksom kjent med dem gjennom deres bøker som jeg leste på 1980 og 1990 tallet. Bøker som har enorm betydning for min vandring med Jesus og jeg lyser fred over minnet over dem begge. Deres innvirkning har vært stor på mange mennesker og det er av et takknemlig hjerte jeg skriver disse ord.