lørdag, juli 07, 2012

Reiser for å høre på fader Paolo Dall'Oglio

Når disse linjene skrives er jeg i ferd med å gjøre meg klar til å reise til Klækken Hotel utenfor Hønefoss for å høre på fader Paolo Dall' Oglio, abbeden for Deir Mar-Musa kommuniteten, som jeg har skrevet om en rekke ganger på bloggen. Han er nå blitt utvist fra Syria, og har oppholdt seg i Beirut en kort tid. Fader Paolo vil nå bygge opp et ny klosterkommunitet i Kirkuk i de kurdiske områdene av Irak.

Jeg gleder meg veldig til dette seminaret. Det er blitt litt for travle dager for meg denne uken i forbindelse med byggingen av Kristi himmelfartskapellet. Jeg har ikke mange krefter, og det er blitt veldig mye kjøring til og fra. I går fikk vi skaffet mesteparten av materialene som vi trenger for fullførelsen, og vår rumenske venn fikk startet med å begge gulvet.

Be for oss. Vi er inne i viktige prosesser på mange plan, ikke minst i forbindelse med vårt bønnested.

2 kommentarer:

Broder i Kristus sa...

Kan du legge ut informasjon om programmet og om det er mulig å delta for dem som ikke er påmeldt. Hvis Gud vil ønsker jeg å møte denne tjener av Gud. Hvis ikke fysisk så vil ånden ...

Bjørn Olav sa...

Fader Paolo hadde to innlegg i dag. Og han skal ikke tale flere ganger. Da jeg snakket med ham sa han at han skulle reise til Roma, og jeg vil tro at han allerede er på vei dit.