mandag, juli 16, 2012

Snart siste hånd på verket!


 
Det går raskt fremover med fullførelsen av Kristi himmelfartskapellet. Dette bildet er tatt tidlig i byggeprosessen. Vi er nå ferdig med å legge gulvet og innertaket, og venter på yttertaket som er bestilt og er forventet å komme den 20'de denne måneden. Døra er på plass, og i dag skal vi kjøpe vinduene og en ovn til å fyre med om vinteren. Kapellet, som bygges av Victor Otet, som har bygget flere kirker i Romania, blir veldig vakkert. For noen dager siden overrasket han meg med et kors han hadde laget. Vi hadde ikke snakket sammen på forhånd, men jeg hadde sett for meg et helt spesielt kors som skal henge på den ene veggen. Victor hadde bedt om morgenen og sett for seg et kors han ville lage. Det var akkurat det samme korset jeg hadde sett for meg! Slik er det med dette kapellprosjektet, vi opplever forunderlige bønnesvar hele veien.

En hjertens takk til alle dere som har bidratt med penger, og som har bedt for oss. Vi er ikke mål ennå med økonomien, og trenger fortsatt noen få tusen kroner før vi er helt i mål. Vil du være med på fortsatt å be om at disse pengene må komme inn? De som eventuelt har lyst til å gi kan bruke konto:

1604.14.64406 Navnet på kontoen er Poustina.

Det er ikke fastsatt noen dato ennå for vigslingen av bønnekapellet, men Kristi himmelfartskapellet vil stå ferdig i begynnelsen av august. Fra september vil vi feire nattverdgudstjenester her en gang i uken, sannsynligvis på onsdager. I forbindelse med nattverdgudstjenestene vil vi også be for alle de som sender oss bønneemner de ønsker at vi skal be for.

En egen nattverdliturgi er nå ferdig. Her har vi hentet bønner og tekster fra den første kristne tiden. Jeg gleder meg veldig til å ta den i bruk.

Ingen kommentarer: