torsdag, august 02, 2012

10 sannheter jeg tror om Gud, del 1

Christine Sine (bildet) har skrevet en ny tankevekkende artikkel som jeg har oversatt, og som jeg tror vil velsigne bloggens lesere like mye som den har velsignet meg. Artikkelen er delt i to deler. Den andre delen følger i morgen:

De siste ukene har jeg brukt en god del tid til å tenke på hvilken Gud det er jeg egentlig tror på. Dette er en praksis jeg liker å gjøre regelmessig, og på den måten bekrefte min tro og min tillit til Gud i selve prosessen. Her er noe av det jeg har grunnet på:

1. Jahve er kjærlighetens og godhetens Gud. Dette er selve fundamentet for min tro. Jeg forstår ikke alltid hva Gud gjør, men jeg er mer enn noensinne overbevist om, slik Paulus sier, at ingen ting kan skille oss fra Guds kjærlighet. (Rom 8,31-39)

2. I Jesus Kristus, tok Gud på seg kjød og bodde iblant oss. Han er ikke den eneste åpenbaringen av Gud i denne verden, men Han er den fulleste åpenbaringen av Gud som vi har; gjennom Ham kan vi forstå Gud mer helt og fullt (Joh 14,6)

3. Gud sendte sin Hellige Ånd for å bo i oss, en advokat som ikke vil forlate oss, men som også vil lede oss inn i Guds sannheter (Joh 14,15-21)

4. Guds ønske er er gjenopprettelsen og fornyelsen av av alle ting, og dette vil bli fullført gjennom det forløsende verket til Jesus Kristus, vår Frelser (Joh 3,15-17)

5. Gud er nådig og tilgivende, og ønsker at menneskene skal omvende seg fra synden som distraherer oss og skiller oss fra Hans nærvær, og lengter etter å dra oss alle inn i en kjærlig og intim relasjon med seg selv. Gud, den gode gjeteren, overtaler kjærlig oss, 'sauene' som vender seg bort, og gjør alt som er mulig for å gjenopprette hver eneste en av oss til en kjærlig relasjon med seg.

(fortsettes)

Ingen kommentarer: