onsdag, august 08, 2012

Ugandisk biskop angrepet med giftig syre - behandles i Israel


Bloggen har mange observante lesere - heldigvis! Fra Tyskland får jeg melding om at det ikke er John Mulinde, men Omar Mulinde, som er utsatt for angrepet med syre. Takk for hjelpen!
 
Julaften i fjor ble den ugandiske biskopen, Omar Mulinde (bildet), angrepet med en særlig giftig væske av en radikal islamist i det han forlater menigheten han er pastor for i Kampala, Ugandas hovedstad. Islamisten kastet giften rett i ansiktet på Mulinde, som pådro seg store brannskader.

Han har fått behandling for skadene i både Uganda og India, uten at de har lykkes særlig med behandingen. Så ble Omar Mulinde invitert til Israel, som 'medisinsk turist'. og blir nå behandlet av noen av verdens beste spesialister på brannskader ved Sheba Medisinske Senter, like utenfor Tel Aviv. Mulinde er selv en tidligere muslim, som kom til tro på Jesus.

Nå har Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem engasjert seg for å hjelpe Mulinde. I juni sponset de reisen til hans kone Evelyn og de to yngste av deres seks barn - tvillingbrødene Joshua og Caleb, slik at de kunne besøke ektefelle og far i Israel.

- Jeg har levd med sterke smerter for det meste i seks måneder, og det var følelsesmessig oppmuntrende for meg å se min kone og mine to sønner, sier John Mulinde i et intervju med den internasjonale utgaven av The Word from Jerusalem som ble offentliggjort i dag.

- Dette besøket har virkelig hjulpet mine to tvilling-sønner, som er bare tre og et halvt år gamle, og som har begynt å stille spørsmål om hvorfor Gud har tillatt at faren deres må lide så mye. Men når de så landet og de bibelske stedene, ble de oppmuntret i sin tro på at Gud er virkelig, sier Mulinde.

La oss huske på å be for Omar Mulinde.

Det finnes en videorapport om Omar Mulinde her: int.icej.org/media/icej-tv

Ingen kommentarer: