tirsdag, oktober 09, 2012

Guds godhet varer hele dagen

Med jevne mellomrom får jeg del i noen oppbyggelige ord sendt ut av sekretæren for den nå avdøde koptiske paven, biskop Anba Ermia (bildet). Det setter jeg stor pris på. Ofte er det ord rett inn i mitt eget liv, og min egen livssituasjon. I dag fikk jeg denne hilsen fra Salme 52,3:

'Guds miskunnhet varer hele dagen'.

Ordet 'miskunnhet' kan også oversettes 'godhet'. Det er virkelig noe å ta med seg gjennom dagene våre! At Guds godhet varer hele dagen!

Sammen med bibelordet følger også et ord fra noen av ørkenfedrene eller kirkefedrene. Her er dagens, fra Isak Syreren (400-tallet):

'Hjertets våpen er tro på Kristus'.

Det henger godt sammen med ordet fra Salmenes bok. Vi må sette vår lit til Kristus - og Ham alene - så vil vi oppleve at Guds godhet varer dagen ut. Han vil lede, veilede, trøste, formane og oppmuntre oss gjennom Ånden som er sendt.

1 kommentar:

Broder i Kristus sa...

Alt kan bli velsignelser når man ser forbi det som er deler av reisen på veien til bildet.Sannelig varer godheten hele dagen.