mandag, november 05, 2012

45.000 egyptere samlet til teltmøter i ørkenen - 25.000 har gitt sine liv til Jesus!

Det skjer forunderlige ting i Egypt for tiden! De sekulære mediene skriver ikke noe om det. De får ikke med seg det som skjer. Jeg har tidligere skrevet om de 10.000 som kom sammen til tre dagers bønn og faste, men hør her:

I et telt midt i Wadi el Natroun-ørkenen, 110 km nord for Kairo, har 45.000 mennesker kommet sammen til møter i tiden 25.-28. oktober. 25.000 mennesker har kunngjort at de har gitt sine liv til Jesus! 8.000 kort er fylt ut av mennesker som ønsker oppfølging fra en menighet. To til tre millioner mennesker har fulgt kampanjen på satelitt-TV hver dag, i seks og en halv time, i Nord-Amerika, Australia og Midt-Østen. 100.000 mennesker har besøkt nettsiden tilhørende kampanjen. 1,000 barn tok del i program spesielt for dem. 5,000 mennesker deltok i en lignende festival som fant sted til samme tid i Grottekirken i Kairos søppelområde torsdag 25. 6,000 mennesker tok del i en annen festival mandag 28. i flere menigheter i Assuit, en by seks timers kjøretur sør for Kairo.

På bildet ser du litt av folkemengden som kom sammen i det store møteteltet.

Jeg får kritikk fordi jeg skriver om Den koptiske kirken. Den skal visstnok ikke være en kristen kirke i visse protestanters øyne. Kanskje de burde tatt seg en tur til Egypt, og se med egne øyne det som skjer?

Jeg gleder meg, og fryder meg, over det som skjer i dagens Egypt. Den såkalte egyptiske våren brakte ikke med seg gode nyheter for landets kristne, men Gud gjør sitt verk. Og det er stort - veldig stort.

Her kan du høre egypterne lovprise Jesus:

 http://www.youtube.com/watch?v=vEbgN1XDfVI&feature=share

1 kommentar:

Broder i kristus sa...

Jeg har sans for hvordan Copterene har ekte kjærlighet til Jesus. Å følge Jesus med å lese om hans liv og følge hans måte er virkelig også å gå veien mot Gud.Vestens Kristne har mye å lære av denne kjærligheten som du savner Bjørn Olav i Norge.Det er en livstil med etterfølgelse som bare få i vesten følger. Derfor vil ikke bare Jesus men alle profetene føle godhet til disse barn som ønsker å følge det gode forbildet. Så får mysteriene heller være for dem få, når dem går den gode vei utifra det dem forstår av hvordan alt henger sammen.
Fred ønskes dem.