fredag, november 30, 2012

Det herlige evangeliet

I forbindelse med oppryddingen i noen papirer i går, fant jeg igjen en liten lapp hvor jeg hadde notert et sitat av Martin Luther. Det synes jeg var så godt, at jeg må få dele det med bloggens lesere:

'Når jeg ser på meg selv vet jeg ikke hvordan jeg skal bli frelst. Når jeg ser på Jesus vet jeg ikke hvordan jeg skal gå fortapt'.

Med disse få ordene rammer den godeste Luther inn hele evangeliet. Apostelen Johannes sier det slik:

'Ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart iblant oss, at Gud har sendt sin enbårne Sønn til verden, for at vi skal leve ved ham. I dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss, og sendt sin Sønn til soning for våre synder'. (1.Joh 4,9-10)

Hvor strålende og fantastisk evangeliet er!

Ingen kommentarer: