torsdag, desember 13, 2012

Iranske myndigheter har bestemt seg for å la pastor Irani dø i fengslet

I følge en kilde som står Behnam Irani (bildet) nær, har nå iranske myndigheter bestemt seg for at han skal omkomme i fengslet hvor han sitter.

Pastor Irani er blitt torturert så grusomt av fengselsmyndighetene og av medfanger, at de sannsynligvis ikke vil vise ham for offentligheten. Som jeg har skrevet tidligere på bloggen nektes han medisinsk hjelp, og de siste ukene skal hans helsesituasjon ha forverret seg betydelig.

Han har store skader i tykktarmen, og har på grunn av dette gått ned svært mange kilo. På grunn av både slagene og på grunn av denne skaden, har han mistet mye blod, og har fått en blodinfeksjon. Pastor Irani er også i ferd med å bli blind.

Det er nå han trenger våre forbønner!

I januar 2011 ble han dømt til to års fengsel, anklaget for 'handlinger mot statens sikkerhet'. Dette har han også vært fengslet for tidligere. Sannheten er at han har ledet en husmenighet.

Pastor Irani sitter i Ghezal Hesar fengslet, kjent for sin brutalitet.

1 kommentar:

job sa...

Takk Bjørn Olav, for at du minner oss om de som må lide for evangeliet. Jeg må si at jeg skammer meg over at jeg er så lite opptatt av den lidende kirke i verden. Kanskje vi ikke ser realitetene i dette før det rammer vårt land. LA OSS BE!!!