søndag, februar 24, 2013

Velsignede dager på Grimerud

Når disse linjene skrives har jeg nettopp kommet hjem fra begivenhetsrike og viktige dager på Grimerud, Ungdom i Oppdrags hovedbase utenfor Hamar.

Onsdag til fredag var jeg sammen med bønneledere fra Finland, Sverige, Danmark, Færøyene, Island, Nederland og Norge til en nordisk bønnekonferanse. Fredag, lørdag og søndag har vi vært samlet om Den nasjonale bønnekonferansen. Det har vært godt å be sammen med bedere fra alle disse nasjonene, og lytte til hva Gud sier og be ut det som ligger på Hans hjerte for våre land i en tid som denne. Det var inspirerende å møte bønnelederne fra de nordiske landene, og en av de tingene som kommer ut av denne samlingen er et tettere samarbeide mellom de nordiske land hva målrettet bønn angår. Vi er alle nasjoner med korsmerkede flagg! Og Gud har planer for Norden! Den nordiske bønnekonferansen ble ledet av Gunnar Brudeli, og vi er ham stor takk skyldig for at han la til rette for denne konferansen. Senere i år skal det være en ny nordisk bønnekonferanse på Island. Jeg kommer tilbake til dette senere på bloggen.

De nordiske land skal spille en rolle i re-evangeliseringen av Europa! Det lå på manges hjerter, og ble også understreket gjennom undervisningen som ble gitt. Lørdag kveld var det spesiell forbønn for Israel, hvor Alv Magnus talte.

Dagen i dag har vært spesiell for meg og min kone: Sammen med alle deltagerne på konferansen feiret vi nattverdgudstjeneste slik den feires i Kristi himmelfartskapellet. Det ble veldig godt mottatt, vi fikk mange  positive tilbakemeldinger etterpå. Jeg talte deretter om Guds kall til forbedere og til den profetiske tjenesten.

Her sa jeg blant annet:

'Ikke alle forbedere er profetiske, men alle profeter er forbedere!'
'Definisjonen på en forbeder er en som identifiserer seg med den man ber for'. 

Jeg skal komme tilbake til det jeg talte om senere. Nå må jeg roe ned. Det har vært hektiske dager. Men jeg er blitt veldig velsignet.

Ingen kommentarer: