fredag, juni 14, 2013

En ny misjonsbølge over Norge?

Jeg tror Gud har noe spesielt på hjertet for Norge. Nylig hadde vi her i landet besøk av Loren Cunningham, grunnleggeren av Youth with a Mission. Han har knapt rukket å reise igjen før lederen av en annen av verdens store misjonsorganisasjoner, Operasjon Mobilisering, kommer på Norges-besøk.

Riktignok til et lenge planlagt misjonskonferanse, men jeg tror ikke på tilfeldigheter i Guds rike. I morgen åpner den store misjonskonferansen i Kristiansand med en annen misjonslegede på talerstolen: evigunge George Verwer. Det skal bli spennende å høre hva Gud har lagt på hans hjerte for Norge. Loren Cunningham kom med et klart budskap, og jeg tror at disse to misjonsgeneralene viser oss at Norge fremdeles er en misjonsnasjon, og at Gud kaller nordmenn til tjeneste

Det er imponerende tall Operasjon Mobilisering kan vise til: OM har i dag mer enn 5.500 misjonærer fra 95 nasjoner i mer enn 110 land og ombord på skip. Omtrent 61 prosent av OM's misjonærer er fra ikke-vestlige land, og nå med ny leder flyttes hovedkontoret til Asia!  Siden starten på 1950-tallet har OM trent mer enn 125.000 mennesker over hele verden til evangelisering, disippelgjøring og tverrkulturell forståelse.

Misjonskonferansen i Kristiansand åpner i morgen i Salem misjonsmenighet. Jeg skulle så gjerne vært der, men det er for langt i min nåværende helsesituasjon. Men jeg er med i bønn om at Gud skal kalle unge og gamle til tjeneste for Guds rike. Høsten er stor, arbeiderne få. Takk til OM og George Verwer som holder misjonsgløden i gang!

Ingen kommentarer: