mandag, oktober 14, 2013

Elsk meg med ømhet

Vi gjennomlever alle ulike faser i livet. Da er det godt å vite at Gud møter oss der hvor vi trenger Ham mest. Salme 119,77 er blitt 'min' bønn for tiden.

'La din barmhjertighet komme til meg, så jeg kan få leve ...'

Det er ingenting jeg trenger mer enn Guds barmhjertighet, Hans miskunn.

Brian Simmons har oversett denne verset slik i sin oversettelse av Salmenes bok: 'Elsk meg med ømhet ...'

Menneskets djupeste lengsel er å bli sett, og bli bekreftet. Mennesker kan gi oss denne bekreftelsen. Men djupest sett kan bare Gud se oss og bekrefte oss uten reservasjoner, for i Hans bilde er det vi er skapt. I noen av livets faser trenger vi å bli holdt. Det er når livet er mest skjørt og ordene ikke betyr så mye.

Da kan vi be med Brian Simmons' ord: Elsk meg med ømhet.

Og Gud kommer oss i møte med en åpen favn.

Ingen kommentarer: