fredag, november 08, 2013

La Gud skrive historien om ditt liv

Jeg leste noe i går som gjorde sterkt inntrykk på meg. Derfor har jeg valgt å oversette det, slik at bloggens lesere kan få del i det:

Steve (bildet) var bare fem år gammel da hans far, misjonspiloten Nate Saint, ble drept i 1956, sammen med fire andre menn, av Waodani stammen i Ecuador. Men som et resultat av kjærligheten og tilgivelsen som ble vist av martyrenes familier, er det nå en voksende forsamling av troende blant Waodani stammen.

Som et resultat av dette flyttet Steve til Ecuador, og ble venn med Mincaye, en av de som hadde drept hans far. Steve's motto er: 'La Gud skrive din historie'. Han sier: 'Det finnes mange mennesker som vil skrive sin egen historie og som vil at Gud skal være Redigereren når noe går galt. Jeg bestemte meg for lenge siden at jeg ville at Gud skulle skrive min historie.

Når Steve ble utsatt for en alvorlig ulykke i 2012 understreket han overfor familien sin:

'La Gud skrive dette kapitlet også!'

Hans tro fortsetter å bære ham fremover mot gjenopprettelse.

Historien fortsetter med å folde seg ut for alle etterfølgere av Jesus Kristus. Ingen av oss kjenner hva det neste kapitlet i våre liv skal handle om. Men i det vi ser på Jesus og løpet som ligger foran oss, la oss 'fullføre det løpet ... med blikket festet på ham som er troens opphavsmann og fullender, Jesus' (Hebe 12,1.2).

Jesus skrev begynnelsen av vår historie, Han vil skrive neste kapittel og avslutningen like så.

When we stand with Christ in glory,
Looking o’er life’s finished story,
Then, Lord, shall I fully know—
Not till then—how much I owe. —McCheyne

Ingen kommentarer: