tirsdag, desember 17, 2013

Trine Rein møtte Jesus og ble døpt

Lørdag satt jeg i bilen på vei hjem fra Sandvika. Jeg lyttet på radio. Det var et program om artisten Trine Rein (bildet).

Hun fortalte om sin frelsesopplevelse. Det var sterkt å høre på. For noen år siden hadde hun et radikalt møte med Jesus, og bestemte seg for å bli en kristen. Hun lot seg også døpe på bekjennelsen av sin tro.

Til programlederen sa hun noe slikt som dette - jeg må ta det etter hukommelsen -: 'Jeg husker ingenting av det som skjedde når jeg ble døpt som barn, og konfirmasjonstiden var bare tull. Jeg hadde ikke noe forhold til det som skjedde da. Det betydde ingenting for meg. Det var først når jeg møtte Jesus at livet mitt ble forandret'.

Jeg må innrømme at i det det er mulig å hoppe i et bilsete, så var det det jeg gjorde! Litt begeistring må også en baptist kunne tillate seg! :)

Foto: Wikipedia.no

Ingen kommentarer: