tirsdag, februar 11, 2014

Hans to brødre ble frelst gjennom hans forkynnelse - nå står de sammen om å plante nye menigheter!

Dette bildet begeistrer meg! I midten ser du pastor Thaung Ngaih Lien, som jeg har skrevet om flere ganger her på bloggen. Han er pastor for en baptistmenighet i Yangon i Burma, som har opplevd sterk vekst de siste årene.

De to andre mennene på bildet er hans yngre brødre. Begge to er kommet til tro på Jesus gjennom pastor Liens tjeneste. De studerer begge ved Asia Baptist Bible College. Til høyre på bildet står Mung som vil bli uteksaminert og få sin Bachelor i teologi den 18.mars i år. Han hjelper nå pastor Lien med å trene menighetsplantere i Liens menighet, og underviser ved denne menighetens bibelskole i Yangon. Han skal også hjelpe en baptistpastor i New Jersey i USA, som har en egen burmesisk forsamling - om Gud legger det til rette.

På venstre side står Tung, som også studerer ved Asia Baptist College. Han er førsteårs student.

- Jeg er så begeistret, sier pastor Lien, for å tjene Gud sammen med brødrene mine, og for muligheten til å plante flere menigheter i Burma.

Jeg skrev med pastor Lien sent i går kveld, og han gjentok dette og samtidig understreket han betydningen av at stadig flere menigheter må plantes for at nye mennesker må få anledning til å høre evangeliet om Jesus.

Jeg er veldig glad for å ha slike venner som Thaung Ngaih Lien. La oss huske ham i våre forbønner.

Ingen kommentarer: