tirsdag, mars 25, 2014

Franklin Graham snakker tydelig om det bibelske ekteskapet

Han tar bladet fra munnen, og taler med tydelighet. Franklin Graham (bildet), sønnen til den legendariske verdensevangelisten, Billy Graham.

I går - mandag - kom han med følgende uttalelse:

'Jeg ble virkelig sjokkert i dag når jeg fikk vite at World Vision (en stor kristen humanitær organisasjon, min anmerkning) har besluttet at de vil ansette folk fra samkjønnede ekteskap.

Bibelen er klar når det gjelder ekteskapet - det er mellom èn mann og èn kvinne. Min kjære venn, Bob Pierce, stifteren av World Vision og Samaritan's Purse, ville ha blitt sønderknust. Han var en evangelist som trodde på Guds inspirerte ord.

World Vision fremholder at deres avgjørelse er basert på at de ønsker å forene kirken - det finner jeg anstøtelig - som om det å støtte oppunder synd og syndig oppførsel kan forene kirken.

Fra Det gamle til Det nye testamente, holder Skriften konsekvent frem at ekteskapet er mellom èn mann og èn kvinne og at alle andre ekteskapelige relasjoner er synd'.

Foto: Getty Images

Ingen kommentarer: