fredag, april 25, 2014

Fengslet iransk pastor banket opp av den iranske revolusjonsgarden - til sykehus 1.påskedag

Pastor Farshid Fathi (bildet), som sitter fengslet i det beryktede Evin fengslet i Tehran, ble overført til Taleghani sykehuset 1.påskedag, etter at han hadde blitt slått helseløs av mannskaper fra Revolusjonsgarden.

Det var morgenen 17.april at en gruppe fra Revolusjonsgarden gikk til angrep på flere av de innsatte i Evin-fengselet, deriblant pastor Fathi. Han skal ha fått mindre skader, men et bein er brukket, og det krever en operasjon om den skal bli bra igjen. Til tross for store smerter skal fengselsmyndighetene ha ventet tre dager før de tilskadekomne ble brakt til sykehuset.

Pastor Farshid Fathi ble arrestert 26.desember 2010 i Tehran. En revolusjonsdomstol dømte ham til seks år i fengsel for 'å være hovedmannen for utenlandske organisasjoner i Iran og for å samle inn penger til disse organisasjonene'.

I følge ELAM Ministries sendte pastor Fathi ut dette budskapet til sine forbedere 1.påskedag:

'I dag feirer jeg Herrens oppstandelse med blandede følelser av smerte og glede på en annerledes måte på et et annet sted. Venstrebeinet mitt er gipset som de brakk i et angrep mot hjelpeløse fanger under påskuddet av at de skulle foreta en inspeksjon. Etter tre dager i smerter tok de meg endelig til et sykehus om morgenen 1.påskedag. Jeg ble ført til fengselet i lenker. Selv om jeg hadde store smerter, var dette som en gave fra Herren for å få meg ut av fengselet for noen få timer.

Selvsagt, vi tilgir dem for de har gjort, for de vet ikke hva de gjør. Så mine kjære venner - be for meg disse dagene om at jeg må få kjenne Ham, at jeg må bli funnet i Ham og kan kjenne Kristi oppstandelseskraft'.

Ingen kommentarer: