lørdag, juni 28, 2014

Anne Graham Lotz kaller til syv dagers bønn fra 1.juli

Etter å ha opplevd at Gud har talt til henne om Jesu snarlige gjenkomst, kaller når Anne Graham Lotz, Billy Grahams datter, til en syv dagers bønneaksjon. Kallet går til Guds folk om å be hver dag de syv første dagene av den syvende måneden - juli. Så på den syvende dagen den 7.juli kalles vi til å faste syv timer.

Hun kaller til forbønn for USA og verden i tiden 1.-7. juli.

Utgangspunktet for denne bønneaksjonen er Joel 2,1 og v.13:

'Blås i basunen på Sion, og la alarmen lyde på Mitt hellige berg! For Herrens dag kommer, for den er nær ... vend om til Herren, deres Gud'.

Anne Graham Lotz skriver:

'Jeg blåser i basunen og kaller sammen til bønn ...' Hun forteller i et brev til alle sine venner og medarbeidere: 'Mens jeg var hjemme og stelte for min ektefelle, så har jeg hatt tid til å være stille og lytte mer til Åndens stille stemme. Han har åpenbart ting for meg i stillheten som jeg ikke er sikker på om jeg hadde fått med meg i min tidligere travelhet.

En av de tingene Han har lagt inn over meg er at vi lever i slutten av menneskehetens historie slik vi kjenner den. I lys av dette har Han gitt meg noen praktiske oppgaver:

En var at jeg skulle takke ja til å bli 'Honorary Chair' for Den nasjonale bønnedagen' nå i mai. Han gav meg også budskapet jeg skulle formidle i den sammenhengen, fra Joel 1 om at Herrens dag er nær. Det var budskap med en advarsel om at dommen kommer.

Nå - ganske nylig - har Han gitt meg et annet oppdrag, som å kalle denne nasjonens folk til bønn.

Indirekte kom dette oppdraget fra en syrisk pastor som deltok Den nasjonale bønnedagen. I lydighet blåser jeg nå i basunen og tar initiativ til bønneaksjonen 777 - et presserende kall til bønn.

Kallet går til Guds folk om å be hver dag de syv første dagene av den syvende måneden - juli. Så på den syvende dagen den 7.juli kalles vi til å faste syv timer. 

Hensikten er trefoldig:

1. For Gud, vår Far, holde tilbake, beskytte og befri Hans folk fra den ondskap som har kommet inn i verden.

2. For at Gud, Sønnen, skal bli opphøyd og herliggjort i Sin menighet, i vår nasjon og i våre liv.

3. For Den Hellige Ånd til å falle over oss på en frisk måte, og drive menigheten til omvende seg fra sin synd og at vår nasjon skal vende tilbake til tro på den levende Gud, noe som vil resultere i stor nasjonal vekkelse og oppvåkning.

Ingen kommentarer: