onsdag, september 24, 2014

Et forunderlig profetisk budskap, del 3

Her fortsetter historien om den forunderlig og nøyaktige profetien som baptistpastor Hermann Hartfeld, fikk fra en russisk-ortodoks munk:

'I 1970 ble jeg satt fri fra fangeleir 64/4. Maria og jeg giftet oss og i 1971 flyttet vi til Bishkek, tidligere Frunze, hovedstaden i Kirgisistan.

Hovedstaden i Kirgisistan har skiftet navn flere ganger. Den ble grunnlagt i 1825 som en festning og ble da kalt 'Pishpek'. Senere ble byen kalt Frunze, og har nå fått navnet Bishkek.

Mor hadde solgt huset vårt i Semipalatinsk og kjøpt et hus i Armawirskaja-gaten, nr 128. Her bodde hun sammen med datteren Katherina. Et lite hus i bakgården ga ly til meg kona. Det ble satt opp av noen venner.

Serge (den ortodokse munken) levde sammen med noen av sine nære venner i bosetningen Belovodskoe. De hadde en hytte der, men det var svært farlig for ham, da KGB var på sporet etter ham. Han kom til oss for å spørre om vi visste av noe sted hvor han kunne skjule seg.

Jeg hadde ansvaret for ungdommene i vårt fellesskap. Både Serge og ungdommene i baptistmenigheten kom til oss, og Serge hadde en sterk innflytelse på dem. 

Jeg ba Serge om å være litt mer diskret. Jeg hadde fått nyss om at KGB hadde huset vårt under oppsikt.'

Bildet viser Serge, som står som nr to fra venstre, med skjegg, sammen med ungdommer i menigheten. Til høyre mor til Hermann Hartfeld.

(fortsettes)

2 kommentarer:

Arja sa...

Jeg har ventet på fortsettelsen lenge. ?

Bjørn Olav sa...

Beklager dette. Det skyldes sykdom. Fjerde og siste del er publisert i dag.