fredag, september 05, 2014

Undervisning, samtaler og salmekveld

Dagen i dag ble en travel, men velsignet dag.

Første delen av dagen underviste jeg om det personlige bønnelivet og hvordan man kan leve i Guds nærvær og lytte til Guds stemme, for en flott gruppe unge studenter ved Høgskolen for teologi og ledelse. Vi var samlet i bønnehuset i Filadelfia, Oslo.

Det er så berikende å møte unge mennesker som studerer teologi, som har en radikal overgivelse til Gud, og som vil lære Herren bedre å kjenne.

På kvelden deltok jeg på 'salmekvelden' i Jesus Church, som har sine lokaliteter i Markus kirke i Oslo. Det er første gang jeg er til stede på noe møte i denne menigheten. Jeg ble gledelig overrasket over det jeg fikk være med på. En særegen kveld med flere av Bibelens salmer i sentrum, tonesatt og sunget av Stephan Christiansen. Fint var det, stillferdig og slitesterkt. Ikke minst på grunn av Peter Halldorf som kom med små, men innholdsmettede, kommentarer til hver salme.

Godt var det også at jeg fikk muligheten til å hilse på og snakke med Peter Halldorf, som jo er leder for kommuniteten jeg er medlem av. Helseutfordringene mine har jo gjort at jeg ikke fikk delta på årets kommunitetssamling. Det ble rett og slett for langt og krevende, og det var krevende med Oslo-turen også. Men jeg kjenner på en djup takknemlighet til Gud som gav nåde og styrke til å få oppleve dette i dag. Dagene er så utfordrende til tider at dette var et aldri så lite mirakel.

Ingen kommentarer: