torsdag, oktober 30, 2014

Tilbedelsen som kommer ut av dine mørkeste dager

Noe jeg leste i går har utfordret meg veldig.

Det er Rick Warren som gir oss del i en djup innsikt:

'Dine mest djuptgripende og intime opplevelser av tilbedelse vil trolig være på dine mørkeste dager  - når ditt hjerte er knust, når du føler deg forlatt, når det ikke finnes flere alternativer igjen, når smertene er store - og du vender deg til Gud alene. Mine livserfaringer sier: Amen'.

Rick Warren burde være den rette til å si akkurat dette. Hans sønns selvmord førte ham inn i intens smerte, sorg og savn.

Apostelen Paulus skriver ved en anledning noe som har fulgt meg lenge, og som også er blitt min lengsel og mitt håp:

'Min lengsel og mitt håp er at jeg ikke skal bli til skamme i noe, men at Kristus, nå som alltid, skal bli opphøyd for alles øyne ved min kropp, enten jeg skal leve eller dø.' (Fil 1,20)

Ingen kommentarer: