fredag, desember 12, 2014

Eivind Frøen - en plogspiss i Guds rike

Jeg ble så glad når jeg så dette bildet. Det viser min gode venn, Eivind Frøen, som underviser på Mindanao på Filippinene. Det har han gjort i tre hele dager.

Vennskapet med Eivind strekker seg tilbake til 1970-tallet. Jeg setter så stor pris på denne krigeren i Guds rike. Uredd, tydelig, en som er villig til å betale prisen for å forkynne evangeliet, og som gjør det! Eivind Frøen tok tidlig et viktig standpunkt: Han bøyde seg for Guds ords autoritet. Hos ham er det ingen kompromisser hva angår Bibelen som autoritative ord for liv og lære. Eivind følger ikke tidsånden, snur ikke kappen etter vinden, men forkynner tydelig at mennesker må omvende seg fra sin synd, og leve for Gud i hellighet.

Dynamisk, en plogspiss, vital og levende og med mye god humor. Det er Eivind. Hvor mange som gjennom hans tjeneste er blitt vunnet for Guds rike, og som er disippelgjort gjennom ham, vet alene Gud.

Han er en ambassadør for Guds rike, med kontakter blant kirker som står i kontinuerlig vekkelse i Kina og i Asia forøvrig, som få andre. Anerkjent, med stor integritet. Elsket. Her er intet snobberi, ingen nykker. Her er enkelhet og trofasthet. Det er ingen skandaler rundt Eivind.

Han har fått bygget opp en misjonsorganisasjon som er en av de som virkelig står i frontlinjen av det Gud: Asia Link.

Du kan lese mer om den her: http://www.asialink.no/

Jeg kjenner også på en djup takknemlighet for privilegiet med å kjenne hans kone, Margaret. Et menneske som har fått prøvd hva sykdom innebærer i mange år, men som likevel er bærer av håp, av Kristi sinnelag, av raushet.

I mange år har jeg fått være deres personlige bønnepartnere. Det har vært en stor glede, og en stor velsignelse. Det vil jeg fortsette med livet ut.

Foto: Noralv Askeland.

Ingen kommentarer: