søndag, desember 14, 2014

En livredd 10-åring finner fremtidshåp på kristen sommerleir i Dagestan

Dette er historien om 10 år gamle Anton fra det østlige Ukraina (bildet). Når krigen brøt ut ble han og familien tvunget til å forlate sitt hjem. 'Tilfeldighetene' gjorde at de av alle steder havnet i Dagestan, Russland.

Her holdt ungdommer fra baptistmenigheter i Vladikavkaz i Nord-Ossetia, en evangelisk sommerleir.

Helt fra sommerleiren åpnet var Anton svært nysgjerrig på å lære Gud å kjenne. Under leiroppholdet fikk han vite at familiens hjem i Ukraina var blitt fullstendig ødelagt. Da henvendte Anton seg til lederne for leiren for å få trøst og hjelp. De gav ham et Nytestamente. Dagen etterpå kom han tilbake. Han hadde spørsmål han gjerne ville få svar på i forbindelse med det han hadde lest.

'Når vi dro hjemmefra visste jeg ikke om jeg noensinne ville få muligheten til å vende tilbake slik at jeg kunne se kameratene mine igjen. Jeg gråter mer enn jeg smiler. Jeg er redd fordi mange av familien vår fremdeles er i Ukraina, og de kan bli drept når som helst. Helt til jeg kom til denne sommerleiren tenkte jeg på døden, og jeg var livredd. Men nå vet jeg at Gud kan hjelpe oss og vår familie i Ukraina'.

Når teamet som hadde ansvaret for sommerleiren pakket sammen og skulle dra etter at leiren var over, kastet Anton seg rundt halsen på dem og takket dem for at de hadde gitt ham noe mer enn bare det å ha moro. De hadde gitt ham håp.

Foto: Mission Eurasia.

Ingen kommentarer: