tirsdag, mars 17, 2015

Traumatiserte ukrainere nås med Guds ord

- Jeg er så glad for at jeg møtte dere her ute på gata.

Det sier Svetlana fra byen Avdeyevka i det østlige Ukraina. Hun er en av mange traumatiserte øst-ukrainere i disse dager med de stadig pågående kampene mellom ukrainske styrker og russiske separatister. Sivilbefolkningen lider kolossalt.

Ukrainske baptister har gitt henne mat og et eksemplar av magasinet Håp samt et eksemplar av Johannes-evangeliet.

- Jeg er så glad for at dette magasinet er skrevet med store bokstaver, fordi synet mitt er ikke så godt. Jeg har ønsket å finne noe fra Bibelen jeg kunne lese, spesielt når det pågår kamper her i byen vår. Nå kommer jeg til å lese dette og så vil jeg be Gud beskytte oss og sende fred til landet vårt. Jeg vil også be Gud om å styrke til å ta hånd om barnebarnet mitt. Han er funksjonshemmet. Det er veldig vanskelig for meg å ta hånd om ham alene. En stor takk til dere som hjelper oss i en tid som denne, sier Svetlana til den ukrainske baptisten. Her står hun sammen med sitt barnebarn.

Hun er en av veldig mange som er skadelidende på grunn av krigshandlingene som pågår. La oss huske alle disse som lider i det østlige Ukraina i våre forbønner.

Ingen kommentarer: