torsdag, juni 11, 2015

Gode sitater om livet i Gud

I flere år nå har jeg samlet på sitater fra bøker jeg leser, eller bibeltimer og foredrag jeg lytter til. Jeg får stadig bruk for dem.

Jeg samler dem i små notatbøker som jeg tar med meg i ryggsekken min, og tar dem frem når jeg får en ledig stund.

Her er noen som jeg har grunnet på i det siste:

'Det er ikke noe kompliment at Gud taler til deg med en hørbar stemme! Det betyr jo bare at Han ikke når deg på noen annen måte'. (Walter Beutter til Wade E. Taylor)

'Hvis en kunne jage bort misunnelse, da ville dine bønner ha kraft. Når man er misunnelig, da er ens åndelighet svekket'. (Munken Paisios av Athos)

'Frykt ikke Gud på grunn av Hans majestets storhet, men frykt Ham på grunn av storheten i Hans kjærlighet'. (Isak Syreren)

'Vår identitet hviler i Guds uendelige ømhet for oss slik den er åpenbart for oss i Jesus Kristus. (Brennan Manning i Abba's Child)

'Kroppen er et hellig tempel, hvor en stor forandring finner sted; fra gammel til ny, fra hard til mjuk, fra livløs til full av liv, fra i seg selv til ett med Gud'. (Broder B i boken 'Lytte til Gud' av Øyvind Borgsø).

Ingen kommentarer: