torsdag, august 13, 2015

Sterkt vitnesbyrd fra en som har mistet alt på grunn av IS

Dette vitnesbyrdet har grepet meg så sterkt. Det tror jeg ikke jeg er alene om. Her i min oversettelse, fra Canon Andrew White's Facebook-side i dag:

'Jeg hadde en butikk hvor jeg solgte grønnsaker. Når IS kom stengte jeg døra. Vi flyktet, og kom oss til Kurdistan. De satte fyr på butikken min og ødela mitt hjem. Jeg har satt min lit til Herren Jesus om at Han ikke vil svikte oss. Han har sagt at de som vil følge Ham vil bli forfulgt.

Fordi jeg har en sterk tro på Jesus, har jeg samlet rundt 35 flyktningefamilier her i Kurdistan og har lest evangeliet for dem. Nå befinner jeg meg i Jordan. 

Jeg takker kirken og jeg takker Gud og jeg ber om at de aldri glemmer at jeg har mistet alt, men at jeg har alt i Jesus Kristus! Han har gitt meg alt, og alt er blitt tatt fra meg. 

Jeg ønsker å gi deg mot til å lese evangeliet. Det er ingen annen vei enn Kristi vei og evangeliets vei. Han sa at du kan hvile i Ham og at Han vil trøste oss. 

Alt jeg ønsker er å være en Herrens tjener og av Hans hus og av Hans brødre'.

Nassir, kristen iraker som bor i Jordan

Ingen kommentarer: