søndag, oktober 11, 2015

Ber om forbønn

En god venn av meg har gjort meg oppmerksom på at David Bercot (bildet) har fått kreft, og ber om forbønn.

For meg er det naturlig å dele dette forbønnsbehovet på bloggen. David Bercot har nemlig betydd mye for meg. Hans banebrytende bok: 'Will the Real Heretics Please Stand Up' åpnet mine øyne for den tidlige kirkens historie og betydning. Da hadde Bercot, som er advokat, forlegger og forkynner, gjort dypdykk i den tidlige kristne historien før kirkemøtet i Nikea i 325. Studiene hadde ført ham i kontakt med ulike anabaptistiske grupper. Etter å ha fullført sine studier ved Cambridge University ble han i 1985 ordinert til prest i Den anglikanske kirke.

Men han skulle senere forlate Den anglikanske kirke og begynte så å delta i ulike anbaptistiske fellesskap. I dag er han en del av Shippensburg Christian Fellowship.

Sammen med kona Deborah bor han i Amberson Valley, Pennsylvania. Han er en ivrig hobbyfotograf. Han har skrevet en rekke bøker. Dessverre er ingen av dem oversatt til norsk. Boken jeg nevner er blitt en internasjonal bestselger og leses med stor interesse av såvel protestanter som katolikker.

La oss stå sammen i bønn for David Bercot i denne vanskelige tiden.

Ingen kommentarer: