mandag, november 16, 2015

De 40 dagene før jul. Dag 1

Den keltiske adventfeiringen begynner i dag. Denne tradisjonen går helt tilbake til det 6.århundre. De 40 dagene før jul tilsvarer fastetiden før påske. Det er en forberedelsestid til julens store under: Sønnens inkarnasjon - Gud som blir menneske.

Vår advent handler jo om de fire søndagene før jul, men for de av oss som elsker denne tiden på året - da vi tenner lys som lyser opp mørketiden - og som ikke kan få nok av alt det gode denne tiden har å by på, holder det ikke med fire søndager! Da trenger vi de førti dagene som ender med den hellige julenatten.

Her på bloggen vil du disse 40 dagene finne artikler relatert til denne forberedelsestiden. Jeg håper du vil finne dem oppbyggelige, ja, kanskje også praktiske.

La oss begynne med å be denne bønnen:

'Vis meg, Herre Jesus, den beste måten jeg kan feire Din fødsel på! Vis meg de tingene jeg trenger å omvende meg fra, slik at jeg kan erfare syndernes forlatelse. Vis meg hvordan jeg kan unngå grådigheten og selviskheten på i denne årstiden og fokusere på det som er viktig'.

Ingen kommentarer: