mandag, mars 21, 2016

Jazz

Jason Storbakken (bildet), amerikansk mennonitt, med norske aner, har skrevet noe på sin Facebook profil i dag som jeg fikk lyst til å dele med bloggens lesere. Storbakken er medstifter, sammen med kona Vonetta, av en kommunitet i Brooklyn, New York, kalt 'Radical Christian Living Fellowship' og leder også Bowery Mission, et kapell som også serverer mat til trengende.

Her er hva Jason Storbakken skriver, i min oversettelse:

'Jeg snakker ikke så mye om de personlige interaksjonene jeg har daglig på Bowery Mission, fordi, vel, de er ofte så personlige, men i dag føler jeg meg drevet til å dele noen fra en kort samtale jeg hadde i dag:

En venn som er hjemløs var helt oppslukt av å lese i Bibelen. Jeg spurte:

'Hva er det du leser?'

Han svarte: 'Bibelen'.

'Er det noe som taler til deg?'

Han svarte: 'Yeah. Jazz'.

Ingen kommentarer: