torsdag, desember 22, 2016

Bønn på årets korteste dag

Fra midtvintersola står opp til den går ned, fordriv mørket med lyset fra din kjærlighet, Du Den skinnende!

La meg bruke liten tid på slemme tanker, lang tid på å gi ord av trøst.

La meg bruke liten tid på å mase, lang tid på å være oppmerksom.

La meg bruke liten tid på å fokusere bare på mitt eget, lang tid på å se ut over mitt eget.

La meg bruke liten tid på lister jeg føler jeg må gjøre, lang tid på spontane gjerninger av godhet.

La meg bruke liten tid på tanketomme ting, lang tid på refleksjon.

La meg bruke liten tid på tradisjoner som bare er en vane, lang tid å gjenoppdage og gjenerobre.

La meg bruke liten tid på å skynde meg avgårde og til det som sliter meg ut, lang tid på å vandre og undre meg.

La meg bruke liten tid på overfladisk festlig tullball, lang tid på å bli stille og rotfestet i glede.

La meg bruke kort tid på skyldfølelse, lang tid på å være nådig mot meg selv.

La meg bruke kort tid på å bli overveldet, lang tid på å være fredfull i det jeg tar fatt på denne dagen.

Fra The Celtic Wheel of the Year av Tess Ward og Celtic Daily Prayer, Farther up and Farther Inn. Norsk oversettelse (C) Bjørn Olav Hansen

Ingen kommentarer: