lørdag, desember 31, 2016

Dra meg inn i Ditt nærvær - jeg vil ha bare Deg, Jesus!

På årets siste dag, ber jeg denne bønnen:

"Herre, hør min bønn: Kjære Herre, jeg elsker Deg og tilber Deg, jeg beundrer Deg og jeg roper til Deg i dag. Jeg roper ut av hele mitt hjerte, sjel og styrke, jeg roper ut Ditt navn, Jesus!

Kom, Jesus. Jeg søker Ditt ansikt og jeg ser hen til Deg. 

Jeg kommer, men søker ikke noe for meg selv, men bare for å tilbringe tid i Ditt nærvær. Jeg skaper rom for Deg. Jeg inviterer Deg inn i hjertet mitt, inn i livet mitt. Jeg avtar for at Du skal vokse i meg. 

Kom, min Herre og tilbring tid sammen med meg. Ta hjertet mitt, idet jeg løfter det opp mot Deg. Jeg ønsker bare mer av Deg og lære Deg å kjenne på måter jeg ikke har kjent Deg på før. Dra meg inn i Ditt nærvær, Herre, og jeg vil løpe etter Deg! Dette er min ydmyke bønn ... Jeg ønsker bare Deg! I Jesu navn jeg ber. Amen."

- Steve Porter. Norsk oversettelse (C) Bjørn Olav Hansen

Ingen kommentarer: