lørdag, desember 10, 2016

Sårbarhet og takknemlighet

Takk til alle dere som ber for oss. Jeg opplever noen utfordrende dager med sykdom. Hjertet er veldig urolig, og jeg har mye smerter og problemene med lungene gjør det vanskelig å puste. Det siste kan skyldes det rå været. I tillegg er jeg blitt veldig kvalm, og øresusen har tiltatt. Livet kjennes sårbart og av og til ganske slitsomt.

Kjenner på djup takknemlighet til May Sissel som står sammen med meg i gode og onde dager, og til barn og svigersønn, familie og venner. Det er ingen selvfølge. Og for livet - selv på disse onde dagene. I dag tidlig ringte en god venninne av familien, og fortalte at hun hadde blitt så minnet om å be for meg i natt. Slikt rører meg veldig, og jeg vet hvorfor Gud gjorde det. Natta var ikke god. Takk til dere som står sammen med oss i tjenesten. I morgen skal jeg tale i Brumunddal baptistmenighet, om "Boten - det salige liv". Det er botens adventssøndag. Slikt gir mening midt i skrøpelighetene og sårbarheten. Jeg er så glad for at noen fremdeles vil invitere meg til å tale og at Gud gir nåde til det. Kraften fullendes jo i vår menneskelige skrøpelighet.

Bildet er tatt på Langesund i langt bedre dager enn disse. Det er godt med gode minner å dvele ved og se tilbake på.

Ingen kommentarer: