søndag, mai 07, 2017

Gode møter i Bamble

Det ble en fin formiddag i Bamble i går. Pinsemenigheten Livets Vann og Bamble frikirke inviterte da til bønneseminaret, "Vandring med hvilepuls", som er det første i rekken av to seminarer om det hverdagslige bønnelivet. Det andre handler om det åndelige livet etter fylte 50 år.

Hensikten med disse to seminarene er å hjelpe mennesker til å komme inn i bønnens hvile, og erfare Guds nærvær i sine liv. Tematikken berører mange og mange kjenner seg igjen i eksemplene fra hverdagslige opplevelser med jobb, familie og menighetsliv.

Når disse linjene skrives er det blitt midnatt og det skal bli godt å få en natts søvn. I morgen formiddag taler jeg i Bamble frikirke, Da skal jeg tale om kraften i det å bli og gi videre Guds velsignelse. Det er et budskap jeg har delt i mange sammenhenger mange steder i Norge nå, og i morgen åpner vi også opp for at de som deltar i gudstjenesten kan komme fram for å bli velsignet ved at jeg tegner korsets tegn i deres panne og lyser velsignelsen over deres liv.

Søndag ettermiddag setter May Sissel og jeg kursen hjemover. Takk til alle dere som ber for oss.

Ingen kommentarer: