onsdag, august 16, 2017

Kan du be sammen med meg denne uken?

I dag er det vanskelig å konsentrere seg. Tankene mine og bønnene mine er et annet sted. I en rettssal i Oslo vil skjebnen til en kristen iransk familie besegles denne uken. Saken starter i dag.

Jeg kjenner dem som en fin kristen familie. Godt familiesamhold. Det er mor og far og to døtre. Jeg velger ikke å bruke deres navn av ulike årsaker. Deres tro på Herren Jesus er klippefast. De har bodd her i Norge i 10 år. Pliktoppfyllende, arbeidssomme mennesker. Alltid positive.

De har utvilsomt store beskyttelsesbehov. Sendes de tilbake til Iran venter utvilsomt fengsel. Vi kjenner godt til hvordan iranske myndigheter behandler kristne.

Vil du stå sammen med meg i bønn for denne lille familien denne uken? Be for dommeren, advokaten, vitnene og for denne kristne familien. Da hadde jeg blitt veldig glad. Om noen fortjener å bli værende i Norge og få en trygg fremtid så er det akkurat denne familien.

Ingen kommentarer: